Top 10 overwegingen bij het openen van een olijfolie winkel

We helpen mensen bij het verkopen van olijfolie van hoge kwaliteit en fijne balsamico azijn voor meer dan zes jaar. In die tijd hebben we voorbeelden gezien van wat werkt en wat niet. Hier zijn de zeven belangrijkste tips om een ​​succesvol plan te maken om een bedrijf in deze concurrerende industrie. LOCATIE, LOCATIE, LOCATIE

Als u een fysieke winkel heeft, is de belangrijkste overweging een goede
plaats. Dit betekent dat er veel voetverkeer is … echte mensen die langs je deur lopen.
Ongeacht of u het beste product ter wereld heeft, voor de beste prijs en de
beste verkoper ooit, als er niemand in uw winkel komt, zal dat nooit gebeuren

Het geld dat u overweegt aan advertenties te besteden om mensen binnen te halen in de deur zou beter besteed worden aan het huren van een betere locatie … de enige reclame die je hoeft te doen is,
je zou een sandwichbord nodig hebben op de stoep voor je winkel waarop staat:
“Kom binnen, gratis proeverij vandaag.”

De meeste consumenten zullen niet actief op zoek gaan naar olijfolie en balsamicoazijn proefwinkel voor hun eerste bezoek; ze zullen stoppen omdat ze voorbij liepen uw winkel en vond het concept interessant.

Als u zich niet in een gebied bevindt met zwaar voetverkeer, zal het erg moeilijk zijn om uw operatie succesvol te maken. Bijna elke winkel die we hebben gezien, deelden de gemeenschappelijke noemer dat ze zich in bevinden een rustige locatie met heel weinig natuurlijk, organisch verkeer.

De beste locaties zijn:
• Toeristische steden met een drukke “binnenstad” waar consumenten rondlopen
• Winkelcentra
• Populaire boerenmarkten of coöperatieve marktconcepten
• Wijnlandgebieden (wino’s zijn over het algemeen fijnproevers)
• Binnenstadgebieden

GEZONDHEIDSAFDELING

Ken de vereisten van uw lokale gezondheidsafdeling en zorg ervoor dat u praat met uw gemeente.

De grootste fout die we mensen hebben zien maken, is dat ze niet op tijd kunnen openen omdat ze de inspectie van de gezondheidsafdeling niet doorstaan. We hebben het keer op keer
hoorden van onze klanten over vertragingen in de opening gedurende weken of zelfs maanden.
Zou je het niet erg vinden om een ​​drukke kerstperiode te missen omdat je niet met de juiste persoon? Kijk wie er daadwerkelijk ‘met het klembord’ komt opdagen omdat, zoals we allemaal weten over de overheid, de regels anders zullen zijn afhankelijk van met wie je praat. De persoon aan de telefoon heeft mogelijk een andere interpretatie van de regels dan uw feitelijke inspecteur. Zoek uit wie dat zal zijn fysiek naar uw locatie komen om de inspectie uit te voeren en wat ze nodig hebben.
Dit bespaart veel hartzeer en helpt u zo snel mogelijk aan de slag.

UW LEVERANCIER (S) BRENGEN

KLANTENSERVICE – Dit is de belangrijkste overweging omdat u dat bent
het kiezen van een zakenpartner voor een langdurige relatie. Beantwoorden ze de
telefoon? Bellen ze terug? Reageren ze op e-mails? Hoe behandelen ze je?
de telefoon?
KWALITEIT – Ontvang monsters van meerdere leveranciers en proef ze, en heb uw
vrienden proeven ze ook. Vraag ook naar COA’s (Certificates of Analysis from the
producent) en onafhankelijke tests door derden (The Olive and the Grape biedt
onafhankelijk testen voor beide kwaliteit – is het Extra Virgin? – EN zuiverheid – testen op
vervalsers).
SELECTIE – Sommige leveranciers bieden een zeer beperkt assortiment smaken en producten aan.
Natuurlijk kunt u bij meerdere leveranciers inkopen, maar houd rekening met de kosten en tijd
besparingen die voortkomen uit het samen verzenden van meerdere items op dezelfde pallet.
PRIJS – We hebben deze met opzet als laatste vermeld. U moet genieten van een gezonde winst
marge (ongeveer 200%), met wie u ook te maken heeft. Negeer de meer niet
belangrijke overwegingen zoals kwaliteit, selectie en klantenservice om een
extra nikkel.

BEDRIJFSMODELLEN)

Houd er rekening mee dat u een combinatie van verschillende bedrijfsmodellen kunt gebruiken om
maximaliseer uw winst en merkbereik. Hoewel ons grootste verkoopvolume is
onze klanten die een fysieke olijfolie- en balsamico-azijnproeverij exploiteren
kamers werken we samen met klanten in alle soorten bedrijfsmodellen, inclusief, maar niet
beperkt tot, deze concepten:
• Proeverijen van olijfolie en balsamicoazijn
• Winkels van alle soorten
o Winkels voor fijnproevers en bodega’s
o Wijnwinkels en delicatessenwinkels
o Theewinkels
o Chef’s Stores
o Cadeauwinkels
o Antiekwinkels
o Bloemisten
o Chocoladewinkels
o Popcornwinkels
o Hot Sauce Stores
o BBQ-winkels
o Supermarkten
• Speciale voedselproducenten – onze producten gebruiken als ingrediënt om te creëren
hun eigen producten
• Kruiden- en kruiderijen, theewinkels in bulk
• Wijnmakerijen en brouwerijen
• Restaurants, coffeeshops, wijnbars, slagerijen, delicatessenzaken, enz.
• Eetbare en plantaardige producten
• Online winkels
• Boerenmarkten, coöpmarkten en evenementen
• Boerderijen (lavendel- en kruidenboerderijen, U-Pick It-boerderijen, wijngaarden, olijfbomen
Boomgaarden, etc.)
• Groothandelsdistributie van uw merk naar andere retailers
• The sky is the limit!

DE BESTE VERKOOP SMAKEN

Draag de smaken waar u van houdt en ken uw markt

We worden keer op keer gevraagd: “Wat zijn je best verkopende smaken?” en het antwoord op
dit is niet zo eenvoudig als u zou denken. We weten natuurlijk welke smaken het meest verkopen;
echter, afhankelijk van uw geografische locatie, het seizoen van het jaar en zelfs
uw verkoper / verkopers, het antwoord zal uniek zijn voor uw bedrijf. We hebben
heeft geleerd dat het belangrijker voor u is om de volgende vragen te beantwoorden, zodat
u kunt uw onderscheidende behoeften bepalen, in plaats van dat wij u onze top 20 vertellen.
Waar ben je gevestigd?
• Heeft uw stad, provincie of staat specifieke smaken waar het om bekend staat?
o Georgië: perziken
o New Mexico: chilipepers
o Enz.
• Wat zijn uw regionaal erkende smaken?
o Het zuidwesten: pittige smaken
o Florida: tropische smaken
o Het Zuiden: barbecue- en rokerige smaken

Welk seizoen van het jaar is het?
• Zomer: witte balsamico-azijn wordt meestal beter verkocht bij warm weer
consumenten neigen naar lichter voedsel en salades.
• Lente: mensen komen uit de koudere wintermaanden en verlangen naar lichtere,
kruidige smaken zoals lavendel, jeneverbes, basilicum of citroengras.
• Winter: zorg ervoor dat u een aantal vakantie-achtige smaken bij u heeft, zoals cranberry,
pompoentaart en kaneel, om er maar een paar te noemen.
• Herfst: dit is de tijd voor troostmaaltijden. Denk erover om meer van de
Parmezaanse smaken, umami-smaken zoals truffel en champignons, en zoet
smaken zoals esdoorn en chocolade.
Wie verkoopt het product? Wat vinden ze leuk?
• De kans is groot dat uw best verkopende smaken uw persoonlijke favorieten (of
de persoonlijke favorieten van uw verkopers), omdat deze het gemakkelijkst zijn
promoten en gepassioneerd zijn over.
Extra tip: personaliseer uw smaaknamen
Maak de namen van uw smaken uniek en anders dan uw concurrenten. Krijgen
creatief. In plaats van Chipotle Olive Oil … probeer Southwest Smoky Chipotle. In plaats van
White Peach Balsamic … misschien Georgia Peach. De reden achter het hebben van een uniek
naam van uw smaken is zodat het voor de consument gemakkelijk is om u online te vinden, evenals
zodat u zich kunt onderscheiden van uw concurrentie.

BIEDEN PROEVEN

Maak het de klanten gemakkelijk om uw product te proeven en te laten zien

Voorbeelden van hoe u het in het proces kunt gebruiken

We doen veel onderzoek en bezoeken veel proeverijen voor olijfolie en balsamico-azijn
wanneer we reizen. Twee van de grootste fouten die we keer op keer zien: 1) Het maken
moeilijk voor de klant om het product te proeven en 2) niet om de verkoop vragen.
Het product proeven: we zijn naar bepaalde proeverijen geweest waar de enige manier was
proef het product is om de verkoper u te laten helpen. Ze hebben overal aantekeningen
winkel, “Wacht tot de medewerker u helpt bij het proeven van het product.” Dan wachten we …
en wacht … en wacht. Als je het druk hebt (wat je hoopt te zijn), wil je de klant
om uw product te proeven zonder hulp van een verkoper. Een grote (ENORME)
Een onderdeel van het verkopen van uw product is smaak, om een ​​aantal redenen.
Denk aan de eerste keer dat u deze balsamicoazijn proefde. Je was eraan gewend
op het product dat u in uw plaatselijke kruidenierswinkel vindt: dun en zuur. Dan jij
kregen te horen: “Nee, dit is anders. Het is dik en zoet. U kunt dit over ijs schenken
room.” U dacht waarschijnlijk: “Wat? Oké, nu moet ik dit proberen! ” – en het was
verbazingwekkend. Nu hou je er zo veel van dat je in het bedrijf wilt komen. Je moet
Onthoud dat veel mensen deze gearomatiseerde olijfolie of balsamico nog nooit hebben geproefd
azijn, en ze hebben geen idee van hoe ze smaken … dus waarom zouden ze kopen
hen? Zorg ervoor dat iedereen die door uw deur loopt, op zijn minst de
gelegenheid om de traditionele stijl balsamico-azijn te proeven om te beginnen. Zodra ze er zijn
Kijk hoe zoet en dik het is, ze zullen opgewonden raken en waarschijnlijk door de winkel rennen
alle verschillende smaken proeven. Houd er rekening mee dat hoe meer smaken ze proeven, de
meer smaken die ze zullen kopen.
Het is leuk en het is gratis. Mensen houden van eten en drinken. Het is zelfs nog beter als het gratis is. Wanneer
ze lopen door de deur, als u een andere klant helpt, verontschuldig uzelf dan
even om ze te begroeten en te zeggen: “Probeer alstublieft enkele van onze producten. Helpen
jezelf.” Als er meer dan één persoon proeft, komt er waarschijnlijk een volgende
discussie erover … het is interactief. Het is een zintuiglijke ervaring.

LEER HOE TE VERKOPEN

Maak het gemakkelijk om uw product te kopen en vergeet niet om de verkoop te vragen
Het is erg belangrijk om het uw klant gemakkelijk te maken uw product te kopen.
Hoewel het een interessante ervaring kan zijn om uw product op bestelling te bottelen, is het dat wel
erg tijdrovend en niet iedereen zal willen wachten. Houd flessen klaar om te gaan,
iemand bij de kassa hebben en bijbehorende producten in de buurt hebben als
add-ons (bijvoorbeeld onze balsamico hete sauzen). Terwijl u iemand controleert,
vraag: “Houdt u of iemand in uw huishouden van hete saus?” Het antwoord is waarschijnlijk
wordt een ja. Hete sauzen zijn momenteel een bloeiende onderneming. Dan ga je verder
door te zeggen: “Wil je een fles van onze warme sauzen op basis van balsamico toevoegen aan je?
bestelling … ze kosten slechts $ 9 en vandaag hebben we een special van 2 voor $ 15. ” Of het zou kunnen zijn
alles wat je hebt bij je register … maar heb iets beschikbaar en praat met de
klant.
Het andere dat we hebben gezien in onze succesvolle winkels, dat maakt het verschil
tussen een goede verkoper en een slechte, is gewoon om de verkoop vragen. Als iemand
loopt de deur uit, zeg dan: “Hé, wilde je vandaag een fles kopen?” Het ergste
wat ze kunnen zeggen is “nee”, wat ze in wezen toch deden; echter,
het zal je verbazen hoe vaak ze “ja” zeggen. Het is echt zo simpel.
Mensen voelen zich onbewust verplicht om iets te kopen. Je geeft ze gratis
proeverijen. Het is een gift. Als mensen een cadeau krijgen, is dat een normale reactie om dat te willen
wederkerig. Ze kunnen wederkerig zijn door een aankoop te doen. Je gaf ze een gratis
extravaganza proeven en nu voelen ze zich verplicht om iets te kopen … tenminste één
fles. Ben je ooit naar een gratis wijnproeverij geweest en misschien vond je de
wijn maar omdat de proeverij gratis was, voelde je je verplicht iets te kopen. Haar
hetzelfde met deze. De meeste mensen zullen uw product geweldig vinden en willen het kopen, maar zelfs als
ze niet, je hebt ze een reden gegeven om te kopen. Zorg ervoor dat u om de verkoop vraagt. Als
ze vertrekken zonder iets te kopen – vraag het hen – “Wil je geen
fles van dit huis vandaag bij je? ” Vaak is dat genoeg om ze af te slaan
het hek om een ​​aankoop te doen.

KOPEN IN BULK VS. VOORGEBOTTELD

Sommige leveranciers bieden hun producten alleen in bulk aan, andere bieden het alleen voorgebotteld aan. Wij
bied het beide manieren aan.
IN BULK KOPEN EN ZELF FLESSEN
PROS
• Lagere totale kosten
• Kies uw type fles, vorm en maat (en)
• Kies uw eigen sluitingen
Nadelen
• Handarbeid door zelf bottelen of iemand anders betalen om het te doen
• Flessen in bulk (pallets) moeten inkopen en opslaan
• U moet een door de gezondheidsafdeling gecertificeerde locatie hebben om “voedsel op fles te zetten
Product”. Hoewel de vereisten van uw lokale gezondheidsafdeling variëren, zult u dat ook doen
hebben meestal minimaal een gootsteen met drie compartimenten nodig (wassen, spoelen
en ontsmetten), evenals een apart handenwasstation en een aparte dweil
wastafel. Van daaruit kunnen de eisen toenemen … zoals het nodig hebben van vet
val om te voorkomen dat olie in het riool komt (een van de duurdere
vereisten).
• Extra ruimte nodig voor de bottelarij.
VOORGEBOTTELD KOPEN
PROS

De uren minimumloon die u bespaart, kunnen worden besteed aan meer
niveau projecten zoals netwerken en meer business genereren. Wilt u een

bedrijf of een baan? Als u voorgebotteld koopt, is het klaar om te verkopen bij aankomst … helemaal u
wat u hoeft te doen is uw merklabels aanbrengen en uw product op de plank leggen.
Nadelen
Uw kosten zijn iets hoger. U bent beperkt tot de soorten en maten flessen die worden aangeboden door
uw leverancier.

Uiteindelijk zijn het uw zaken, uw tijd en uw beslissing. Dit is waarom we bieden
zowel in bulk als voorgebotteld. Onze mening is echter dat in de meeste gevallen het bedrag van
geld dat u bespaart door uw product zelf te bottelen (ervan uitgaande dat er geld is
bespaard wanneer men rekening houdt met de aanloop- en lopende kosten, inclusief arbeid) is dat niet
de moeite waard die beter kan worden besteed aan het runnen van uw bedrijf of aan het genieten
de vruchten van uw arbeid.

HET BIEDEN VAN MEERDERE GROOTTEN FLESSEN

Sommige winkels bieden hun oliën en azijn in verschillende maten aan. We hebben 60 ml gezien,
100 ml, 250 ml, 375 ml, 500 ml en 750 ml. Veel van deze winkels doen ook hun
eigen botteling. We bieden alleen 100ml en 375ml aan.
De fles van 375 ml is de meest voorkomende en wordt aangeboden door de meeste olijfolie
winkels. De verkoopprijs onder de $ 20 kunnen aanbieden, werkt goed – $ 20 is een
psychologische barrière – het is gemakkelijker voor een consument om de aankoop te rechtvaardigen als de prijs
is minder dan $ 20. De fles die we gebruiken is een donkergroene halve wijnfles in Bordeaux-stijl (a
fles wijn is 750 ml). Deze worden op grote schaal geproduceerd voor de wijnindustrie en
daarom zijn de kosten vanwege het volume lager. Een vergelijkbare fles van 250 ml kost eigenlijk
bijna dezelfde prijs als de 375 ml.
Laten we eens kijken naar een winkel die flessen van 250 ml en 375 ml aanbiedt en de
demografisch dat de gemiddelde klant drie tot vier flessen koopt als die er zijn
genoeg smaken om uit te kiezen (wij bieden honderden smaken aan).
Laten we voor dit voorbeeld zeggen dat uw kosten voor de 375 ml $ 6 bedragen en uw verkoopprijs $ 18,
dan is uw winst per fles $ 12; en uw winst per klant zou $ 36 tot $ 48 bedragen.
Als u ook 250 ml aanbiedt, moet u het kleinere formaat verhoudingsgewijs goedkoper verkopen
geld, bijvoorbeeld $ 12 per fles. Sommige, zo niet de meeste, van uw klanten zullen dat zien
ze kunnen nog steeds alle smaken krijgen die ze willen voor minder geld als ze de kleinere kopen
flessen. Het probleem is dat de glazen fles, kurk, capsule en label allemaal ongeveer de
hetzelfde als de fles van 375 ml. Het enige verschil in productkosten is de vloeistof in de
fles, gemiddeld ongeveer $ 1 per 100 ml kosten. Dit brengt uw kosten op de 250 ml
fles tot $ 5 en uw winst per fles tot $ 7; en uw winst per klant is nu
teruggebracht tot $ 21 tot $ 28. Vermenigvuldig het winstverschil ($ 15 tot $ 20) met het aantal
van klanten die u maandelijks of jaarlijks heeft.
Ik heb in dit voorbeeld ronde getallen gebruikt om de wiskunde gemakkelijk te begrijpen (en
dus ook het concept), maar over het algemeen komt het erop aan de klant niet de
keuze om u minder geld te betalen. Een van onze eerste groothandelsklanten legde het me uit
dat haar flessenleverancier meer dan een maand geen flessen van 250 ml op voorraad had. Wanneer
ze belden om haar te vertellen dat ze weer op voorraad waren, ze zei dat ze de bestelling moesten annuleren.
Waarom? Omdat ze een rapport opstelde en besefte hoeveel meer geld ze verdiende
sinds ze stopte met het aanbieden van beide maten.
Hoewel we ook flessen van 100 ml aanbieden, raden we u aan deze alleen als cadeau te gebruiken
packs. U kunt bijvoorbeeld een “Citrus Lovers” -pakket verkopen dat een fles van 100 ml bevat
elk van Meyer Lemon, Blood Orange en Persian Lime voor $ 19,95.

Denk aan het bovenstaande voorbeeld als u de flessen van 100 ml afzonderlijk aanbood – u
bevinden zich in een nog ergere situatie.
Hoewel we erkennen dat er bijzondere omstandigheden kunnen zijn waar het bovenstaande
voorbeeld werkt misschien niet in elke situatie, hopelijk zult u dit in ieder geval overwegen
voorbeeld voordat u uw beslissing neemt om te zien wat zal werken om het meeste te creëren
winstgevend scenario voor uw bedrijfsmodel.

BRANDED VS. HUISMERK

Wij zijn een groothandel. The Olive & the Grape is geen merk, het is gewoon de naam van ons
bedrijf. Wij verkopen niet aan consumenten. Al onze klanten hebben hun eigen merken;
ze creëren en passen hun eigen labels toe.
Als groothandel werken we met veel mensen met veel verschillende zaken
modellen. Voor sommige mensen, die ons product gewoon aan een breed scala van willen toevoegen
andere producten die ze in hun winkel hebben, zou het gemakkelijker kunnen zijn als dat niet nodig was
maak en pas hun eigen labels toe. Daar zijn veel merken voor beschikbaar
retailers. De groothandelskosten voor merkproducten zijn echter over het algemeen 30% -50%
hoger dan onze groothandelsprijzen.
Mensen steunen ook graag lokale bedrijven. Kopen ze in “(Hometown)
Olive Oil Company ”of kopen ze een nationaal merk dat ze in de
supermarkt? Kopen ze iets unieks en anders of hebben ze het gezien?
dit product eerder?
Door de tijd te nemen om uw eigen te maken, zijn er voordelen bij elke verkoop …
de grootste is dat je je eigen bedrijf aan het opbouwen bent, niet dat van iemand anders !!
Ja, in het begin is het wat meer werk om uw eigen labels te maken, maar na verloop van tijd
het is het zeker waard. Als je klant een flesje mee naar huis neemt, komen er vrienden voor
diner en hun vrienden zeggen: “Wauw, dit spul is geweldig! Waar heb je het vandaan? ” –
ze zullen de naam van uw bedrijf delen en de fles laten zien die uw naam heeft,
telefoonnummer en website-adres. U wilt dat ze uw informatie delen, niet
uw leverancier. U verdient de vervolgverkoop, niet uw leverancier. Dat zul je zien
veel van uw klanten zullen dit product als cadeau kopen – wilt u ze?
elke keer uw merk promoten of dat van iemand anders?
De voordelen op lange termijn van een eigen merk wegen ruimschoots op tegen een beetje extra werk
het begin. We hebben bronnen en aanbevelingen beschikbaar over onze bestelling
platform om u te helpen eenvoudig uw eigen merk en labels te creëren.